Monday 20 June 2011

Bioligical Siblings vs Virtual Siblings



Macam tajuk kat atas, yang mana korang lebih suka? Kalau aku, aku lebih suka virtual siblings. Ala yang leh wat list kat profile Fb tu. Yela kat Fb ni kadang tu kite tak pernah jumpe atau tengok dia tapi kite jadi rapat sebab selalu komen, chat n shared macam dengan dia. Kita macam tak kesah sangat sebab dia pun macam tu jugak. Shared ape-ape ngan kita. Nak-nak yang ade minat same, lagi la best tukar-tukar pendapat semua.

Walaupun virtual je (bukan gambar aku), aku sayang diaorang macam siblings aku sendiri :)
Bioligical sibling aku tak nak review banyak sebab aku duk ngan mak sedara aku dari kecik so memang tak rapat dengan diaorang. Diorang pon macam tak suke aku. Jeles la tu. Ah lantak diorang la sebab bukan aku mintak duit diaorang pun nak survive hidup kat Bandar ni. aku lebih suke taka de orang kacau hidup aku. Nak buat apa-apa pun senang je tak ade orang marah tapi jangan lah buat yang tak elok pulak. Orang tak nampak tapi Allah nampak so beringatlah.

Virtual siblings aku ada empat orang kat FB tu. Dua lebih kurang sama umo ngan aku dan dua lagi kategori budak-budak lagi. Yelah umo tak sampai dua puluh lagi. Then yang dua ni still belajar cuma yang dua orang baya-baya aku tu je dah keje. Tak kisahla, janji aku happy dengan siblings aku tu. Kadang tu diaorang lebih open and cared tentang kita dari saudara sendiri. Sebab tu aku tak kesah kalau perabes kredit semata-mata nak called diaorang untuk nak luah masalah.

Tak semua benda kite leh shared ngan sedara ni. Bukan ape, takut diaorang ni bocorkan rahsia plak. Memang haru biru jadinya. So pesan aku, tak rugi ade siblings kat FB. Lagi ramai lagi baik then korang wat satu grup tuk siblings ko tu. Haha….
gambar tak ade kene mengena tapi aku sayang sgt kat kucem aku dulu2...sebab aku duk sorang je kan..hehe

p/s : Aku sokong Mark Zuckberg created FB ni…Syok banget..hehe :D

No comments: